Darmowy Kurs CSS
  1. Podstawa:
  2. Zaklep sobie:
  3. Przydatne:
  4. Mechanika:
  5. Warto zerknąć:

POGODA

Go down

POGODA

Pisanie by Admin on Sro Mar 22, 2017 12:40 pm

Pogoda zmienia sie wraz z upływem fabuły, a jej ramy czasowe nie są ściśle i odgórnie narzucone. Zazwyczaj jednak dana pora dnia, lub nocy trwa kilka godzin, a nowa pora roku liczona jest wraz z kolejną pełnią. Każda postać ma obowiązek dostosować się do warunków pogodowych,a ich nagminne ignorowanie będzie skutkować upomnieniem.

Jako, że na stronie forum informacje są podane skrótowo, zamieszczamy legendę oznaczeń.  

Ikony legenda:


PEŁNIA
Wszystkie wilkołaki wzywa zew natury. Istoty nocy czuja sie podczas pełni silniejsze, rośnie również agresja wśród ludzi.

FAZA PRZEJŚCIOWA
Księżyc zachowuje swoja neutralność, nie wpływa ani pozytywnie, ani negatywnie na żadne stworzenia.

NÓW
Obecność księżyca jest całkowicie niewyczuwalna. Wilkołaki nie mogą przybrać form hybrydy, a i demony staja się mniej natarczywe.

UPAŁ
Niebo bez grama chmurki, a minimalna temperatura w cieniu wynosi 30 stopni.

BEZCHMURNIE
Niebo bezchmurne, nocą można podziwiać piękne gwiazdozbiory.

MAŁE ZACHMURZENIE
Po niebie przemknie kilka zabłąkanych obłoczków, dając chwilę wytchnienia.

ŚREDNIE ZACHMURZENIE
Obłoki snują po niebie raz po raz zasłaniając słońce/księżyc, lecz szansa opadów jest znikoma.

 
DUŻE ZACHMURZENIE
Pokrywa chmur jest spora z nielicznymi prześwitami, przez które słońce/ księżyc przebija sie tylko na chwilę.

POCHMURNO
Pochmurno bez przejaśnień, ale opady deszczu są znikome.

PRZELOTNY DESZCZ/ŚNIEG/BURZE
W ciągu dnia/nocy można spodziewać się przelotnych opadów deszczu, śniegu, deszczu ze śniegiem, lub burz. Po chwili załamania z pewnością się rozpogodzi.

 

OPADY
Opady deszczu, śniegu, deszczu ze śniegiem i burze, które potrwają przynajmniej przez kilka godzin. Intensywność opadów jest podawana dodatkowo.

 
MGŁA
Delikatna, średnia, gęsta,że aż można nożem kroić. Nie mylić ze smogiem.

POCHMURNO I/LUB WIETRZNIE
Silny wiatr bywa irytujacy, ale z towarzyszącym zachmurzeniem nie zachęca do wychodzenia z domów. Na terenach wodnych panuje sztorm.

BONUSY POGODOWE:
Są to rzadkie zjawiska jakie można obserwować w przyrodzie, a ich pojawienie się wiąże się z dodatkowym bonusem Ich działanie może być pozytywne (kolor jasnozielony), lub też negatywne (kolor czerwony). Występują one globalnie, lub też lokalnie.
Zjawiska globalne: Są widoczne z dowolnego miejsca na forum i oddziałują na każda postać/grupę w jednakowy sposób. W żaden sposób nie można wpłynąć na skalę i efekt zjawiska, można jedynie minimalizować jego skutki dostępnymi metodami.
Zjawiska lokalne: Występują tylko w danej lokacji, a zasięg ich działania ogranicza się do danego obszaru. Tylko postać która znajdzie się w tym obszarze,lub też doświadczy je bezpośrednio podlega jego działaniu. Jeśli zjawisko nie jest zbyt intensywne/silne/gwałtowne można je zniwelować.

Opis zjawisk:

POZYTYWNE:

1. Przelatująca kometa.
Zasięg: Globalny
Typ: Kosmiczny
Efekt: +10 (+50%) do pirotechniki
Zjawisko w przestrzeni kosmicznej. Przelatujące w pobliżu ciało niebieskie pod wpływem bliskości słońca ciągnie za sobą piękny warkocz. Rozgrzana do czerwoności oddaje nadmiar energii wszystkim którzy parają się ogniem.

2. Deszcz meteorów.
Zasięg: Globalny
Typ: Kosmiczny
Efekt: +5(+10%) do iluzji i przepowiedni
Drobne ciała niebieskie poddając się sile grawitacji planety, opadają na jej powierzchnie. Większość z nich spala się w atmosferze. To piękne widowisko wzmacnia wszystkich korzystających z mocy wzrokowych.

3. Krwawy księżyc
Zasięg: Globalny
Typ: Komiczny/magiczny
Efekt: +5 do wytrzymałości dla istot cienia
Tarcza przybiera krwistoczerwony kolor. To piękne choć przerażające zjawisko zdaje się być powiązane z przelewem krwi, oraz wyciąganiem na wierzch negatywnych emocji. Nic dziwnego, że istoty cienia czują się silniejsze.

4. Zjawisko Halo.
Zasięg:Globalny
Typ: Atmosferyczny/optyczny
Efekt: +5 do wytrzymałości dla wszystkich istot światła
Zawieszone w powietrzu drobinki kryształu odbijają i rozpraszają światło, tworząc wokół słońca świetlisty pierścień. Słońce ubrane w swoistą koronę przywołuje spokój i pozytywne wspomnienia, co wzmacnia istoty światła.

5. Tęczowa chmura
Zasięg: Lokalny
Typ: Atmosferyczny
Efekt: +5(+15%) dla wody i wiatru
Pojedyncze obłoki na niebie, przez kilka minut mienią się wszystkimi barwami tęczy. To wyjątkowo rzadkie zjawisko, które z jakiegoś powodu wzmacniają osoby władające wodą i powietrzem.

6. Zorza Polarna.
Zasięg: Globalny
Typ: Astronomiczny /Atmosferyczny
Efekt: +12 dla wszystkich mocy; +30% dla magii; +10 do zdrowia
Zjawisko występujące tylko nocą. Niebo rozświetlają kolorowe pasma, które zdają się poruszać w hipnotyzującym tańcu. Zjawisko to potrafi trwać całą noc, dodając wszystkim sił witalnych

7. Latarnia Marciabo.
Zasięg: Lokalny
Typ: Elektryczny/magnetyczny
Efekt: +15 dla do mocy elektrycznych; +10 dla zdrowia; 100% szans na spłodzenie potomka.
Skupione na stosunkowo małym obszarze wyładowania atmosferyczne potrafią być piękne, niebezpieczne i nieprzewidywalne. Pioruny uderzają tu często i gwałtownie zmieniając podłoże w taflę szkła, na obszarze do 3 km. Nocą zjawisko przybiera jeszcze większego majestatu.

8. Księżycowa tęcza.
Zasięg: Lokalny
Typ: Optyczny
Efekt: Czasowa odporność na magię (jeden dzień fabularny); niesamowite szczęście
Subtelna, delikatna, piękna, choć nie tak majestatyczna jak jej dzienna siostra. To unikatowe zjawisko jest przeznaczone tylko dla nielicznych. Każdy szczęśliwiec który ją ujrzy, z pewnością wiele zyska.

9. Palec śmierci
Zasięg: Lokalny
Typ:Wodny/lodowy
Efekt: +10% dla nekromantów; -7 zdrowia
Piękne podwodne lodowe sople, przybierające wirujące kształty, zdają się przeczyć zdrowemu rozsądkowi. Swoiste szpony oceanu, które złowieszczo wystają ponad taflę wody i łapią w swe objęcia przepływające statki.

10. Czerwone Duchy
Zasięg: Globalny
Typ: Atmosferyczny/magiczny
Efekt: Globalna strefa mocy
Unikatowe, rzadkie, niepowtarzalne i równie tajemnicze jak pioruny kuliste. Te spektakularne czerwone wybuchy, umieszczone wysoko w atmosferze sięgają nawet 100 km, niemal zawsze zwiastując nadchodzącą burzę.


NEGATYWNE:

1. Burza słoneczna.
Zasięg: Globalny
Typ: Kosmiczny
Efekt: -10 (-30%) dla elektryków i piromanów; zaburzenia działania elektroniki
Są chwile, gdy nawet słońce bywa niespokojne. Gwałtowne zawirowania, łuki plazmy, czy wybuchy na jego powierzchni odbijają się echem wśród mieszkańców Keiru.

2. Zawirowania magnetyczne
Zasięg: Globalny
Typ: Geologiczny
Efekt: -15 dla mocy magnetycznych i elektrycznych; -35% dla magii; - 10 dla zdrowia
Serca wysp od zarania dziejów pulsują wytwarzając swoiste pole magnetyczne i sieć powiadań między sobą. Czasem jednak wzajemna równowaga zostaje zakłócona, a jej skutki odbijają się negatywnym echem na wszystkich mieszkańcach.

3. Zaćmienie słońca/księżyca
Zasięg: Globalny
Typ: Kosmiczny
Efekt: -10 do wytrzymałości dla istot cienia/światła; -5 do siły istot światła/cienia
Dzieci światła i mroku czerpią swoje siły z najbliższych ciał niebieskich. Lecz gdy coś przysłania swoiste źródło życia, tracą siły. Lepiej mieć się wtedy na baczności,druga strona nie śpi.

4. Słupy świetlne
Zasięg: Lokalny
Typ: Optyczny/atmosferyczny
Efekt: -10 dla mocy kriogenicznych (przy pełni księżyca negacja wszystkich mocy)
Piękne kolumny świetlne o różnej średnicy, pojawiaj się i znikają, jakby zwodziły obserwatora swoją obecnością. Zazwyczaj białe, na terenach miejskich potrafią przybierać różnorakie kolory.

5. Biała tęcza.
Zasięg: Lokalny
Typ: Optyczny
Efekt: - 8 dla mocy astralnych, wzmaga lęki i negatywne wspomnienia.
Spowita mgłą zdaje się majaczyć niczym zjawa zwodząc obserwatora. Ta biała dama ,która zdaje się być nieudolną kopią swej kolorowej siostry, w tajemniczy sposób wpływa na osoby obdarzone mocami astralnymi.

6. Burze piaskowe/śnieżne
Zasięg: Lokalny/Globalny
Typ: atmosferyczny
Efekt: -15 dla szybkości, negacja zmysłu orientacji i wzroku, -50% do zmysłu słuchu.
Gdy nieokiełznana siła natury się zrodzi, zapanuje chaos. Połaszenie dowolnego żywiołu z silnym wiatrem nigdy nie wróży niczego dobrego, a już na pewno nie wtedy gdy w środku dnia potrafią zapaść egipskie ciemności. Ta trwająca od kilku minut, do paru dni i wędrująca anomalia z pewnością potrafi uprzykrzyć życie.
[Miejsce aktualnego wysterowania zjawiska jest podawane na bieżąco w ogłoszeniu]

7. Fatamorgana
Zasięg: Lokalny
Typ: Magiczny
Efekt: -8 do wytrzymałości; - 5 do szybkości i zdrowia
Wysokie temperatury potrafią spłatać niejednego figla i to nie tylko na pustyni. Nierealne wizje, głosy w głowie potrafią niejednego doprowadzi do obłędu. Lepiej uważaj, bo niektóre istoty tylko czekają na Twoją słabość.

8. Niebieskie Strumienie
Zasięg: Globalny
Typ: atmosferyczny/magiczny
Efekt: Globalna strefa śmierci
Unikatowe, rzadkie, niepowtarzalne i równie tajemnicze jak pioruny kuliste. Te spektakularne niebieskie wybuchy, umieszczone tuż nad chmurami burzowymi sięgają nawet 100 km, niemal zawsze zwiastując nadchodzącą burzę. Zjawisko to jest przeciwieństwem Czerwonych duchów.

avatar
Admin
Admin

Liczba postów : 235
Join date : 04/12/2016

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach